Kapelu Nouvelle Vague (hoci sa jej spevácke obsadenie už niekoľkokrát zmenilo), bratislavskí (slovenskí) milovníci dobrej hudby poznajú, veď v Bratislave vystupovali aj v roku 2012 a uvedený koncert mal značný ohlas.

Podobný ohlas mal aj nedávny koncert v Starej tržnici. Autorské duo a zakladatelia kapely, Olivier Libaux a Marc Collin, našli dve okúzľujúce speváčky – Lissette Gonzales Aleu a Mélanie Pain. Každá má iný temperament a hlasový prejav, a predsa sú neuveriteľne dobre skĺbené. Lissette okrem spevu zvádzala mužskú časť publika provokatívnymi pohybovými vsuvkami a živelným vystúpením. Skvelým obohatením bola jej spontánna hra za bicími nástrojmi. Interakciu s divákmi vyšperkovala, keď sa nechala niesť jedným z divákov. Mélanie si zasa publikum podmanila svojím neopakovateľným hlasom. Nemôžem si pomôcť, ale v niečom mi pripomínal Hope Sandoval z kapely Mazzy Star. Vystúpenie Nouvelle Vague sa nieslo nielen v tradičnom aranžérskom rukopise Libauxa a Collina v štýle bossa-novy, ale aj rockovejších úpravách. Nouvelle Vague vie jednoducho zaujať. Ich podmanivé cover-verzie punkových kapiel Dead Kennedys či Clash s povestným francúzskym šarmom navodzujú značne kontrastnú kabaretnú atmosféru s esenciou dobrého vína do typickej hlučnej anglickej krčmy páchnucej pivom a whisky.

Nouvelle Vague a ich podmanivé hudobno-tanečné vystúpenie v Starej tržnici

Ak k tomu pridáte "klasiky" od Depeche Mode (Just Can't Get Enough či Master and Servant), New Order (Blue Monday) alebo elektrizujúcu skladbu Love Will Tear Us Apart od Joy Division, úspech je zaručený. A tento efekt dosiahli aj na koncerte v Starej tržnici. Okrem cover-verzií rôznych hitov však Nouvelle Vague siahol aj po vlastnom repertoári, keďže po piatich rokoch od vydania ich posledného (štvrtého) štúdiového albumu pripravuje prvý autorský album, ktorého názov zatiaľ nepoznáme. Vydať by ho však mali čoskoro.

Skvelú atmosféru koncertu podčiarkol búrlivý potlesk obecenstva a séria skvelých prídavkov v podaní kapely Nouvelle Vague.

Jaroslava Cedzová