Fett Wapp má len jeden trik, ale ten zaberá. Ignoroval tradičné cestičky k sláve a zviezol sa na mohutné virálnej vlne. Štatisticky vzaté bol skutočným vládcom tohtoročného leta. Dvadsaťštyriročný americký rapper Fett Wap ako hitová mašina sádzal cez leto do rebríčka šláger za šlágrom. Do prvej americkej desiatky dostal Fett Wap postupne všetky štyri svoje prvé single a vyrovnal tak dlhoročný  rekord The Beatles. 

Všimlo si to aj české Radio Wave a jeho recenzent takto zhodnotil nebývalý ťah na bránu hitov: „Hity sú jedna vec, podarené dlhohrajúce album druhá a hrdina zo sociálnych sietí svojim nedopečeným eponymným debutom nahráva skôr svojim pochybovačom. Za hitovú smršť si ale zaslúži uznanie.

Ešte vlani takomto čase o rapperovi z New Jersey, ktorý prišiel o ľavé oko kvôli glaukómu, vedeli len naozaj miestni fanúšikovia. Veď nemal vonku ani žiadny mixtape. Potom sa ale v decembri do rádií predral jeho rapový Lovesong Trap Queen a tento rok je Fett Wap nezastaviteľný. Na jeho nástupu je najzvláštnejšie to, že sa na vrchole popularity zjavil doslova odnikiaľ - nepatrí ku žiadnej vplyvnej hiphopovej lobby, nepotreboval slávnych hostí ani veľké producentská mená. V dnešnom mainstreamovom hip hope je to vec nevídaná.  

Na svojom albumovom debute si Fett Wap stále verí a nemieni sa podriadiť štandardom priemyslu. Hostia sa regrutujú z jeho partičky Remy Boyz (jeho nahrávač Monty figuruje v ôsmich skladbách) a o jeho producentoch tiež predtým nikto nikdy nepočul. Nahrávka tak má aj zvukovo trochu punc amatérskeho projektu, čo ale novším singlom nijako nebráni v ceste do rádií.

Fett Wap má totiž niečo, čo ho vydeľuje zo zástupu súčasných t/ rapperov. V jeho flow totiž veľmi pôsobivo splýva rap a spev, a refrény tak majú naozaj toxickú chytľavosť. Tento štýl už pred ním pár rapperov skúšalo - od autotuneového preborníka T-Paina až po Drakea. Na rozdiel od nich ale Fett Wap disponuje istou neotesanosťou a surovosťou, čo dodáva body jeho autenticite. Na hitových šrapneloch Trap Queen, My Way, 679, RGF Island alebo Jugg táto kombinácia funguje fantasticky a zavŕtajú sa vám do mozgu po jedinom vypočutí. Albumovomý formát je ale trochu iná disciplína. A hodina v spoločnosti Fettyho Wapa bohužiaľ prezradí nepríjemnú pravdu, že jeho register je trochu obmedzený a všetky hity sú vlastne na jedno brďo.

Trapové beaty jednotlivých trackov sú veľmi podobné, popevky z refrénov sa v podstate len opakujú (jeho "Yeaaaaah, baby" je obzvlášť otravné) a to ani nehovorím o textoch, kde sa donekonečna striedajú zmienky o jeho crew, zarobených peniazoch a samozrejme babách. Čo narobíte, sme na poli rýdzeho pop rapu a k nemu patrí trocha lobotomia. Zároveň si ale vyžaduje profesionálnu producentskú prácu a tá tu akosi chýba. A asi najviac niekto, kto by tracklist dosky preškrtal tak zhruba na polovicu.

Fett Wap ignoroval tradičné cestičky ku sláve a zviezol sa na mohutnej virálnej vlne (Vine, Reddit, SoundCloud). A z interpreta jedného hitu (Trap Queen) bol vzápätí interpret dvoch, troch a štyroch hitov. Než sa tastemakeri a publicisti stačili zorientovať, bola z absolútneho outsidera naraz hviezda, ktorej album bude štartovať na čísle jedna amerického rebríčka. Všetko sa zbehlo tak rýchlo, že jeho debutový album snáď ani nemôže znieť inak, než ako na rýchlo zozbieraná mixtape, ktorou pôvodne mal byť. Vo Fettyho kariére sa bude chleba skutočne lámať v najbližších mesiacoch. Jeden - hoci pôsobivý - trik ešte z nikoho hviezdu neurobil. Teraz sa uvidí, či má na viac,“ skončilo Radio Wave.

Zdroj: Radio Wave  Foto: Atlantic Records