Po víne nesmrteľných Motörhead a po pive šialených Madness sa ďalšia kapela prezentuje vlastným nápojom. A vôbec nejde energy drink Šaman. Svoju vlastnú whiskey si nechávajú páliť írsky The Pogues. Môže sa zdať, že Shane MacGowan vypije úplne všetko, ale nie je to pravda. Napríklad keď mu dali ochutnať Becherovku s fľaše, rozbil ju nahnevaný o stenu. The Pogues Whiskey bude musieť mať výnimočnú kvalitu. Ťažko však povedať, či sa nejaká tá fľaša dostane aj do voľného predaja.


The Pogues Whiskey majú na svedomí v paliarni West Cork Distillers. Funguje od roku 2003 a je jednou z posledných svojho druhu, ktoré sú v Írsku nezávislé. Je blendovaná z výberových írskych single malt a grain whiskey a dozrieva v dubovom sude tri roky a jeden deň. Predajné miesta zatiaľ nikto neurčil.


Už pred rokmi si povedali stárnuci metalisti, že vino je dobrý kšeft. Zaplavili svet svojimi zaručené pravými vínami. Svoje vína už predstavili rockeri z Kiss Satyricon, Whitesnake či Iron Maiden. Dá sa kúpiť Cabernet Sauvignon od kapely Slayer alebo Sauvignon a Shiraz od AC/DC. My si však všimneme len moky od najhlučnejšej skupiny pod slnkom Motörhead a rockovej ikony z Austrálie AC/DC.


Keby sa páni rockeri naozaj venovali poctivému vinohradníctvu, nič im  nevytýkam. Páni muzikanti prepožičali iba svoje meno. Vinárski producenti vycítili dobrý obchod, lebo rock je svetový fenomén z miliónmi fans. Po pravde treba priznať, že mnohí z hudobníkov po divokých rokoch naozaj prepadli vínu ako zdraviu predsa len prospešnejšiemu nápoju, ktorý uprednostňujú pred drogami a tvrdým alkoholom. 


Víno „od“ Motörhead nenesie pečať ich práce. Skutočne nevymenili gitary za nožnice a noše, ani ho vlastno nožne neprešujú. Ak sa dá veriť marketingu, iba „dozerajú“ na jeho výber aby ladilo im chutiam a štýlu.  Víno pochádza od austrálskeho vinárstva Broken Back Winery. Podľa rockerov ich oslovilo, lebo „ je ovocnej vône, s chuťou vanilka, černíc, sliviek, eukalyptu a sladkého drievka.“ Hlavne kombinácie chute eukaliptu určite pridáva vínu pekelnú ostrosť. Najlepšie im vraj chutí keď si k nemu naložia jahňaciu kotletu na rozmaríne. Metalové víno nie je lacná záležitosť. 


Dostať ho za cenu, ktorá sa jemne prehupla cez desať euro. Vinárskych nadšencov na prvý pohľad zarazí lacno vyzerajúca sklenená fľaša a strohá etiketa, ktorá len lacno kopíruje pekelné symboly kapely Motörhead. Víno aj vo variente rosé sa na e-shope moetalovej skupiny výborne predáva. Veď doteraz Motörhead predali až 30 miliónov hudobných nosičov. Pri ich kladnom vzťahu k alkohole, ktorí kopírujú ich fanúšikovia, o obchod nemusia mať obavy. 


Rocková ikona z Austrálie AC/DC pri zbere hrozna a výrobe vína tiež nebola. Dali svoje „požehnanie“ a zazerajú z etikiet. Kapela AC/DC predala 200 miliónov albumov, a tak sa tiež samozrejme predpokladalo, že jej meno a názvy hitov mohli pomôcť štyrom produktom vinárstva Warburn Estate z Nového Južného Walesu. Vína nazvali podľa hardrockových hitov. Sú v trištvrte litrových fľašiach a na etikety použili reprodukcie z klasických obalov slávnych platní a CD kapely. Ide o suché červené Back In Black Shiraz, sladké biele Shook Me All Night Long Moscato, suché červené Highway To Hell Cabernet Sauvignon a  biele suché Hells Bells Sauvignon Blanc. Na etiketách fliaš sú hudobníci bez bývalého speváka kapely Bon Scotta, ktorý zomrel pred 34 rokmi na otravu alkoholom. 


Rockeri predali vinárstvu už tretej generácie talianskych prisťahovalcov len meno a názvy hitov.  Veľký vinársky podnik Warburn Estate s takmer tisícmi vlastných hektárov viníc má spracovateľskú kapacitu 40 tisíc ton hrozna, skladovú zásobu 35 miliónov litrov a ročný obrat viac ako 29 100 000 eur. Všetky vína boli najprv dostať na austrálskom trhu a stáli zhodne 16,99 austrálskeho dolára, čo je asi 12,30 eur. Potom prenikli aj na trhy v USA a Európe.


MN       Foto: www.motorheadwine.com, www.radiomilwaukee.org