Medzi slovenskými speváčkami je Katarína Knechtová taký malý zjav. Kým mnohé z nich výrazne stagnujú a čo album, to blamáž, Katarína Knechtová ide dopredu a za svoje albumy sa hanbiť nemusí. Nevravím, že album Tajomstvá je diera do sveta, ale po dlhšom čase ide o príjemný a mainstreamový počin.To, že na ňom spolupracovala s Christianom Eignerom, bubeníkom, producentom a spoluautorom viacerých skladieb Depeche Mode, jej hudbu nezmenilo. Avšak to, že na ňu „dohliadal“ ostrieľaný harcovník, jej tvorbu posunulo dopredu.

Album nahrala v dvoch jazykových verziách. V tej anglickej dostal meno Love and Regret a ako sa aj sama priznala, má v úmysle preraziť aj na zahraničnom trhu. To malo v pláne viacero slovenských kapiel a interpretov, ale nechajme sa prekvapiť. Možno sa jej to naozaj podarí.
Všetko to, čo na tejto interpretke a jej skladbách milujete – úprimné texty, ľahko zapamätateľné melódie a emócie v každej jednej z nich, je aj tu. To, čím na albume prekvapila, boli určite rytmickejšie skladby (Tajomstvá, To musí byť len láskou, Porcelán). Práve tie boli osviežením, ktoré spravilo z albumu aj niečo viac ako valentínska nádielku plnú klišé. Treba povedať, že ošúchaným frázam (prach hviezd, bláznivá hra, Chcem vrátiť/ čo nemôžem) a rýmom sa nevyhla (V hrudi bije zvon/miluj dobré v zlom, Kde je v tom prípade záhadnom/kde je peklo a kde raj a pod.). Môžeme to pripísať nevďačnej slovenčine s dlhými slovami, ale skôr by som povedala, že sa ich mohla vyvarovať. Na albume je viacero skladieb, ktoré poslucháč slovenskej popovej hudby určite ocení. „Jednotka“ To musí byť len láskou je bohatá na vokály, ktoré sa mimochodom nahrávali v Prešove. Slová sú síce opäť o obľúbenej téme, no hudba nesie slová ďalej a teda nejde len o ďalší lovesong. Pesnička je ukážkovým príkladom hudobných východísk, na aké Katka Knechtová na celej platni stavila – vokály, elektronika, spev. To isté platí aj o skladbe Zločin. Tá je navyše aj dobre odtextovaná, resp. ešte o niečo lepšie. Týmto albumom sa definitívne odstrihla od Pehy a Slnečníc.

Katarínu Knechtovú doprevádza klasika – klavír, gitara, bicie plus elektronika. Tú využíva veľmi decentne a nasilu ju netlačí hocikam. To, na čom väčšinou primárne stavajú jej kolegyne – imidž, sa premietol nielen na jej zovňajšku. Paradoxne je vidieť aj na celkovej „fasáde“ Tajomstiev. Krátkovlasá, ryšavá, normálne oblečená speváčka sa zrazu tajomne pozerá z obalu. Vyzerá síce ako femme fatale, ale po vypočutí novej platne zistíme, že ide o starú známu Katku Knechtovú – zrelú, úprimnú a stále hľadajúcu lepší zvuk.



Tracklist:

01. To musi byt len laskou
02. Zopar slov
03. Zlocin
04. Porcelan
05. Zmier svetlo s tmou
06. Tajomstva
07. Zahmlena
08. Keby
09. Pocit
10. Zatmenie
11. Cesty nikam
kj