Prvou piesňou na piatom albume Fall Out Boy je „Lullabye/ Lullabye/Disloyal Order Of Water Buffalos“. Samozrejme, že je ňou práve táto. Medzi rockové kreácie a „Radio Ga Ga štýl v „Detox! /Just to retox!“ presne zapadá jeden z najuvedomelejších textov Peta Wentza: „Nikto ťa nechce počuť spievať o tragédii“. Práve toto bol dôvod, prečo ľudia na okrajoch (obrovskej) armády prívržencov vždy považovali Fall Out Boy tak trochu za vtip.

Životný štýl bazénových žúrov, spôsob obliekania či Kaneyovský komplex nikdy poriadne napasovali k príbehom o samovražedných pokusoch a k textom, ktoré sa pokúšali vyjadriť nespokojnosť súčasnej generácie takým spôsobom, ako sa to, povedzme vždy úspešne, darilo kapele My Chemical Romance. 

Okrem toho sa však vo „Folie À Deux“ (čo znamená šialenstvo dvoch ľudí) stalo niečo pozoruhodné. Mýtus sa tú zbieha s hudbou. Wentzov život je od minuloročného „Infinity On High“ ešte bláznivejší – zasnúbil sa s Ashlee Simpson a narodil sa mu syn. A kapela sa vyšvihla so svojimi zatiaľ štatisticky najšialenejšími, zato nepochybne najlepšími piesňami. Netvrdíme, že album je taký dobrý ako „American Idiot“ alebo „The Black Parade“. Len si myslíme, že je k tomu bez pochýb veľmi blízko.

 „Folie À Deux“ vyvracia tvrdenia emo puritánov, že Fall Out Boy nie je nič viac, len boyband (ako keby boybandy nemohli robiť emo), pretože presahuje žáner. Je to veľký gitarpopový album, v takom otroctve k rockovým operám Jima Steimana ako k The Neptunes, a drží ho pohromade len to, kvôli čomu Fall Out Boy vždy zneli ako Fall Out Boy.

Vezmite si napríklad „America’s Suitehearts“, skvelý soulový jam podporený akrobatickými gitarami, kde Patrik Stump napodobňuje Milesa Davisa rovnako ako Billieho Joea Armstronga. „Headfirst Slide Into Cooperstown On A Bad Bet“, punková symfónia so synťákovými vložkami po čase znie ako Queen, a „(Coffee’s For Closers)“ končí crescendom symfonických strún. Ďalej prejdú k piesni ako „What A Catch, Donnie“; „Tiffany Blews“ sa zase nesie vo funkovom štýle 80-tych rokov a obsahuje i rap od Lil Waynea; „w.a.m.s.“ je energický, živelný rock, koniec ktorého zanecháva vďaka Pharrellovi dojem Crack Foxa zo seriálu The Mighty Boosh.

Mimochodom, dvaja spomínaní sú jediní, ktorých budete schopní identifikovať spomedzi všetkých hostí na albume. S námahou rozoznáte Debbie Harry, alebo Brandona z Panic, alebo Travisa z Gym Class Heroes, alebo Williama z The Academy Is... alebo Elvisa Costella objavujúceh sa v celom albume. Ich prítomnosť pripomína skôr predvádzanie sa a v konečnom dôsledku prináša mierne sklamanie. FOB sa vždy snažili o hip-hop spolu s punkom, ale utrpeli slabou kvalitou tak isto ako väčšina hip-hopových albumov. Akoby to všetko robili len preto, že môžu. Len Pán Boh vie, čo iné ako uspokojenie Wentzovho spasiteľského komplexu chceli dosiahnuť tým, že plánovali vydať album vo volebný deň.

Každopádne je to ale prekvapivý výsledok. Kde inde (ako v „20 Dollar Nosebleed“) by ste mohli počuť punk-popovú pieseň v ragtime o rekreačnom benzedríne? Je to šialenstvo, ktoré si zaslúži, aby posadlo množstvo ľudí.

Fall Out Boy - I Dont Care


Fall Out Boy - 20 Dollar Nose Bleed

Tracklist
Disloyal Order Of Water Buffaloes
I Don’t Care
She’s My Winona
America’s Suitehearts
Headfirst Slide Into Cooperstown On A Bad Bet
The (Shipped) Gold Standard
(Coffee’s For Closers)
What A Catch, Donnie
27
Tiffany Blews
w.a.m.s.
20 Dollar Nose Bleed
West Coast Smoker

mf, foto http://buzznet-69.vo.llnwd.net/assets/users16/xxclandestinexxkidxx/default/fall_out_boy--large-prf-1178497394.jpg