Bratislavská Stará tržnica bola opäť svedkom nevšednej hudobnej produkcie, ktorá vybočuje z mainstreamu, je ťažko hudobne zaškatuľkovateľná, no ľuďom sa páči. V rámci Orange Music Live sa na pódiu predstavila kapela, ktorá priniesla do sveta modernej hudby závan hudby našich starých rodičov či dokonca prastarých rodičov – Postmodern Jukebox.


[obr1]


Postmodern Jukebox je svojská zmes originality, vtipu, espritu a komercie. Z pohľadov väčšiny prítomných ľudí bolo cítiť očakávanie, čo vlastne dostanú, keďže kapela sa vydala na prvé veľké celosvetové (či skôr európske) turné. Istým sklamaním musela byť neprítomnosť charizmatického frontmana kapely Scotta Bradleyho, skvelého klavírneho interpreta a improvizátora. Jeho náhradník, Kylan deGhetaldi, sa ukázal ako správna voľba, ľudia v zadných radoch by si totiž možno ani nevšimli tú zmenu. Ozdobou koncertu boli spevácke výkony, predovšetkým stálice Bradleyho projektu, Robyn Adele Anderson, Sari Niemietz a Shoshany Bean za ženské vokály. Zahanbiť sa určite nenechali ani mužské hlasy v podaní LaVance Colleyho a Von Smitha. A keď už vymenovávame vokalistov, je načim spomenúť aj kontrabasistu Adama Kubotu, Lyndona Rochella, ktorého partie na bicie (miestami naozaj silno ozvučené) boli ozajstným zážitkom. K štýlu hudby, ktorý Postmodern Jukebox produkuje, patrí takmer neodmysliteľne trombón, do ktorého fúkal Quinton Zigler. Jeho zdatným sekundantom na saxofóne či klarinete bol Ben Golder-Norich. O tanečné kreácie sa postarala steperku Sarah Reich.
Koncert vďaka nej zaujal nielen po akustickej, ale aj po vizuálnej stránke.


Experiment menom Postmodern Jukebox nesklamal


A propos, Stará tržnica nie je ideálny akustický priestor, hlavnú výčitku ku koncertu by som adresoval najmä zvukárom, ktorí mohli citlivejšie nastaviť spôsob zosilňovania zvuku a prispôsobiť ho priestoru Starej tržnice.


Experiment menom Postmodern Jukebox nesklamal


Späť však k hudobníkom. Koncert Postmodern Jukebox sa aj podľa reakcií publika musel ľuďom páčiť, z hudobníkov priam sálalo, že si ho užívajú a hudbu jednoducho milujú. Soulové party dám boli vynikajúce, hudobná dramaturgia nemala dôvod sklamať. A hoci v hudobnom svete jednotliví hráči a speváci nespravili dieru do sveta, vôbec nič to nevypovedá o ich umeleckých kvalitách, lebo tie boli naozaj na skvelej úrovni. 


Experiment menom Postmodern Jukebox nesklamal


Hudobné aranžmány sa mierne vymykali tomu, čo Postmodern Jukebox predvádza ľuďom na hudobných videách na YouTube, nebol to kokteil bebopu, ragtimu a podobne, aj tak však išlo o zaujímavé úpravy popových hitov. Vďaka usporiadateľom za odvahu prísť s takýmto hudobno-žánrovým experimentom. Väčšinu prítomných určite nesklamal.

Martin Roth